JUMLAH PELAWAT

PENDAFTARAN

PENGENALAN

Pusat Kokurikulum merupakan sebuah pusat yang melaksanakan aktiviti-aktiviti terancang bagi menyempurnakan proses pengajaran dan pembelajaran di luar bilik darjah untuk memberipengalaman pembelajaran melalui kegiatan-kegiatan sebenar di samping mengutamakan konsep peningkatan pengetahuan, kemahiran, disiplin, keyakinan diri dan pengukuhan nilai-nilai murni yang membawa ke arah kecemerlangan individu. Pusat Kokurikulum menyediakan prasarana pendidikan luar berserta dengan khidmat Jurulatih yang terlatih selaras dengan Falsafah Pendidikan Kebangsaan untuk warga pelajaran dan agensi luar yang dibenarkan.

TATACARA PENDAFTARAN

1.1.

WALK IN’ ke Pusat Ko-Kurikulum Johor Cawangan Segamat,

di alamat SMK Dato’ Bentara Dalam atau

2. 2. Terus Ke PPD Segamat atau

3.3. Hubungi terus Penyelaras Pusat Ko-Kurikulum Johor Cawangan Segamat di talian 019- 4259308

AKTIVITI PILIHAN

Orientering

Ikhtiar hidup

Ikatan

Bantu mula

Kembara

Kawad kaki


KEMUDAHAN-KEMUDAHAN ASAS

Jurulatih
Dewan (Ceramah /LDK / Perasmian dll)
PA System
Tandas
Bilik Mandi
Bekalan Elektrik / Air
Dewan Makan
Dataran Kejat
Perkhidmatan Katering
Alatan / Khemah

Monday, January 23, 2012

SALAM 2012

Assalamualaikum semua dan Salam Tahun Baru. Masih tidak terlewat untuk admin ucapkan rasanya... Dengan harapan masih segar di awal Januari ini. Memula kata admin ingin memohon maaf kerana telah lama tidak mengemaskini halamAN ini. Maklumlah kerjaya sebagai seorang pendidik dan juga jurulatih menuntut masa yang bukan sedikit, tambahan pula dengan pelbagai tanggung jawab baru.Justeru kadangkala blog ini terabai sedikit.

Kepada semua jurulatih, terutama Segamat khususnya dan daerah- daerah lain amnya, semoga tahun ini kita akan lebih berjaya, sama ada sebagai seorang pendidik, jurulatih atau apa sahaja gelaran yang kita miliki.Kem Bentara secara peribadinya pada tahun lalu agak kurang aktif dalam aktiviti- aktiviti daerah ( disebabkan masalah-masalah tertentu), namun permulaan tahun ini bagai ada tsunami tenaga dan semangat. Jadi kepada daerah-daerah lain harap nantikan kebangkitan semula daerah segamat.

Akhir kata renung-renungkan kata-kata pujangga berikut:

Kekuatan tidak datang dari kemampuan fizikal, tetapi ianya datang dari semangat yang tidak pernah mengalah.

ABISA

No comments:

Post a Comment