JUMLAH PELAWAT

PENDAFTARAN

PENGENALAN

Pusat Kokurikulum merupakan sebuah pusat yang melaksanakan aktiviti-aktiviti terancang bagi menyempurnakan proses pengajaran dan pembelajaran di luar bilik darjah untuk memberipengalaman pembelajaran melalui kegiatan-kegiatan sebenar di samping mengutamakan konsep peningkatan pengetahuan, kemahiran, disiplin, keyakinan diri dan pengukuhan nilai-nilai murni yang membawa ke arah kecemerlangan individu. Pusat Kokurikulum menyediakan prasarana pendidikan luar berserta dengan khidmat Jurulatih yang terlatih selaras dengan Falsafah Pendidikan Kebangsaan untuk warga pelajaran dan agensi luar yang dibenarkan.

TATACARA PENDAFTARAN

1.1.

WALK IN’ ke Pusat Ko-Kurikulum Johor Cawangan Segamat,

di alamat SMK Dato’ Bentara Dalam atau

2. 2. Terus Ke PPD Segamat atau

3.3. Hubungi terus Penyelaras Pusat Ko-Kurikulum Johor Cawangan Segamat di talian 019- 4259308

AKTIVITI PILIHAN

Orientering

Ikhtiar hidup

Ikatan

Bantu mula

Kembara

Kawad kaki


KEMUDAHAN-KEMUDAHAN ASAS

Jurulatih
Dewan (Ceramah /LDK / Perasmian dll)
PA System
Tandas
Bilik Mandi
Bekalan Elektrik / Air
Dewan Makan
Dataran Kejat
Perkhidmatan Katering
Alatan / Khemah

Thursday, December 3, 2009

MESYUARAT 1MALAYSIA DI PULAU SIBU

Assalamualaikum dan salam sejahtera, pada 1-3 Dec 2009 seramai 3 orang jurulatih daerah segamat telah mengikuti mesyuarat 1malaysia di Pulau Sibu. Antara Jurulatih yang terlibat ialah: En. Adnan Saad, En Ahmad Fauzi Zakaria dan En Osman Abdullah.

Pada mesyarat tersebut, En Noordin B. Ramlan telah mengngatkan dan menggariskan beberapa perkara yang perlu diambil tindakan segera dalam melaksana program2 pendidikan luar pada ,masa akan datang.

Selain membincangkan program2 1Malaysia yang telah dijalankan para peserta juga telah diberi peluang untuk melakukan pelbagai aktiviti laut seperti snorkeling, memancing, bola tampar pantai an pelbagai lagi.


No comments:

Post a Comment