JUMLAH PELAWAT

PENDAFTARAN

PENGENALAN

Pusat Kokurikulum merupakan sebuah pusat yang melaksanakan aktiviti-aktiviti terancang bagi menyempurnakan proses pengajaran dan pembelajaran di luar bilik darjah untuk memberipengalaman pembelajaran melalui kegiatan-kegiatan sebenar di samping mengutamakan konsep peningkatan pengetahuan, kemahiran, disiplin, keyakinan diri dan pengukuhan nilai-nilai murni yang membawa ke arah kecemerlangan individu. Pusat Kokurikulum menyediakan prasarana pendidikan luar berserta dengan khidmat Jurulatih yang terlatih selaras dengan Falsafah Pendidikan Kebangsaan untuk warga pelajaran dan agensi luar yang dibenarkan.

TATACARA PENDAFTARAN

1.1.

WALK IN’ ke Pusat Ko-Kurikulum Johor Cawangan Segamat,

di alamat SMK Dato’ Bentara Dalam atau

2. 2. Terus Ke PPD Segamat atau

3.3. Hubungi terus Penyelaras Pusat Ko-Kurikulum Johor Cawangan Segamat di talian 019- 4259308

AKTIVITI PILIHAN

Orientering

Ikhtiar hidup

Ikatan

Bantu mula

Kembara

Kawad kaki


KEMUDAHAN-KEMUDAHAN ASAS

Jurulatih
Dewan (Ceramah /LDK / Perasmian dll)
PA System
Tandas
Bilik Mandi
Bekalan Elektrik / Air
Dewan Makan
Dataran Kejat
Perkhidmatan Katering
Alatan / Khemah

Saturday, February 13, 2010

THE LONGEST AND THE HIGHEST 'FLYING FOX' IN OUR HISTORY





11 FebruarI 2010.
BERTEMPAT DI SK BATU ANAM, BERSEMPENA DENGAN KEJOHANAN OLAHRAGA TAHUNAN SEKOLAH BERENAAN TELAH DIAKADAKAN ACARA PERASMIAN YANG MENGGUNAKAN KHIDMAT JURULATIH PUSAT KOKURIKULUM SEGAMAT UNTUK MEMASANG FLYING FOX BAGI MENCARI KELAINAN DALAM ACARA PERASMIAN. SELAIN ITU JUGA IA JUGA MENCATATKAN SEJARAH TERSENDIRI APABILA MELIBATKAN PEMASANGAN KABEL FLYING FOX PALING PANJANG DALAM SEJARAH PUSAT KK JOHOR CAWANGAN SEGAMAT.KABEL SEPANJANG 170 M ITU MENGAMBIL MASA SELAMA 4 HARI UNTUK DIPASANG DAN DIUJI.
DALAM RUTIN TERSEBUT, SEORANG PELAJAR DILEPASKAN DARI MENARA TANGKI AIR DAN BERLEPAS TERUS KE TENGAH PADANG.ANTARA JURULATIH YANG TERLIBAT IALAH, EN OSMAN ABDULLAH, EN AHMAD FAUZI, EN ADNAN SAAD, EN SAHARUDIN, EN NASIR SANUSI DAN ZULKIFLI ZABIR.

No comments:

Post a Comment